logo

Informatie
Dit is een Sport Vlaanderen route
Lokatie in Belgie
map will be loaded in a moment

Loading example gpx into google maps ...
Extra informatie
Infrastructuur vertrekpunten
Vertrekpunt Parking Drankgelegenheid Kleedkamers Douches Fietsreiniging
Warotzaal
Provinciaal domein ja
Commentaren
Uw eigen commentaar toevoegen
Van: kris Ingegeven op: 1-may-2022 Gereden op: 1-may-2022
De hele route is hertekend, er zijn nu 3 lussen. Ik ben gestart met Blauw in de Warotstraat dan na een paar km overgeschakeld naar groen, rood heb ik laten liggen, op een bepaald moment ben ik in een lus beginnen rijden op groen en dan maar via de Mechelsesteenweg terug naar de Warotstraat gereden. Daar het bord met de routes gecheckt maar het is nog altijd het oude bord. Bij Sport Vlaanderen staan de nieuwe lussen wel al online (totale afstand nu 59 km) en ik heb een vermoeden waar het misgelopen is. Op het Brampad wordt je naar rechts gestuurd en dan stopt de route daar, dus misschien een startplaats (hoewel ik niets bijzonders gezien heb dat daar op duidt) maar als je rechtdoor blijft rijden kom je terug op het stuk dat je net afgelegd hebt. Je kan op het Brampad volgens de kaart ook naar links en dan zou je terug bij de splitsing met blauw moeten komen maar ik heb geen enkele indicatie gezien dat daar een splitsing was om naar de startplaats te rijden of de route te vervolgen met aansluiting blauw. Binnenkort nog eens proberen en dan op het Brampad links ipv rechts nemen.
Van: Johan Ingegeven op: 3-jun-2017 Gereden op: 1-jun-2017
Er is inderdaad een lang saai stuk langs provinciale wegen dat ongetwijfeld kan verbeterd worden. De stukken op en rond de Mollekesberg zijn de leukste. Route is over het algemeen goed aangeduid op een paar afslagen naar rechts na.
Van: Lieven Ingegeven op: 9-apr-2015 Gereden op: 5-apr-2015
Woon in de buurt en heb parcours al verschillende malen gereden. Prima afgepijld. Start via aantal veldwegen, dan lang deel (3 km of zoiets) langs de weg om daarna opgewarmd aan klauter- en daalwerk te beginnen. Je beklimt de Mollekesberg langs verschillende kanten. Heerlijk. Voor de liefhebber: ter hoogte van UZ Gasthuisberg kan je geel pijltje volgen en zo op MTB-route in Bertem terechtkomen. Daar nog veel meer klim- en daalwerk. Al bij al vind ik dit een heel geslaagde omloop. Grotendeels in volle natuur ondanks de nabijheid van de verstedelijking. Qua niveauverschil doet deze route het heel wat beter dan andere routes in de buurt (Kampenhout, Haacht). Zou het de moeite van de verplaatsing waard vinden.
Van: NoChain Ingegeven op: 3-nov-2014 Gereden op: 3-nov-2014
De route begint met enkele veldwegen en verharde paden richting Herent, niet echt technisch maar op zich een goede opwarming. Vanaf kilometer zeven krijg je gedurende 3.5km enkel maar asfalt onder de wielen geschoven, zo lang na elkaar enkel maar asfalt is toch wel zonde. Voorbij de 10km begint dan het echte werk! Zowat alle hoogtemeters bevinden zich in dit laatste gedeelte, stekelige klimmetjes met uitstekende stenen, snelle afdalingen in holle wegen en tussen de velden. Ja, dit is echt mountainbiken! Wie na 10km dacht zonder een druppel zweet de route af te werken komt bedrogen.

Deze route valt perfect in tweeën op te delen. Het eerste gedeelte zal weinig mtb'er voor warm lopen, het tweede gedeelde is dan weer bovengemiddeld goed! Voor wat extra kilometers kan je nadat je een stuk naast de E314 hebt gereden rechtdoor rijden naar Bertembos ipv de pijltjes richting Winksele te volgen. De laatste 4km van de route is er opnieuw 3km asfalt dus een einde aan deze lus breien via Bertem lijkt me een prima alternatief.

Ik had de route op mijn gps gezet dus ik was niet altijd even aandachtig op de pijltjes, maar voor zover ik er op gelet heb was de bepijling prima in orde.