logo

16,2 km (338 hm)GPX 12,6 km (260 hm)GPX

Informatie
Lokatie in Belgie
map will be loaded in a moment

Loading example gpx into google maps ...
Extra informatie
Infrastructuur vertrekpunten
Vertrekpunt Parking Drankgelegenheid Kleedkamers Douches Fietsreiniging
kerk
Opmerking
Zie http://www.randobel.be/track/detail/id/3212/lg/nl en http://www.randobel.be/track/detail/id/3214/lg/nl
Commentaren
Uw eigen commentaar toevoegen
Van: Rene Zwanenburg Ingegeven op: 29-aug-2016 Gereden op: 27-aug-2016
Route 1 en 2 gereden, weer was meer dan 29 graden.

Mooie plaats en mooie omgeving.
Nadeel is dat de startplaatsen moeilijk te vinden zijn en niet aangegeven. Als je hier voor het eerst bent ga dan even naar de vvv. Hier vraag je een kaart en daar staan de startplaatsen op.
Route 1 start dus midden in het dorp en naast de kerk. De eerste 6 km is meteen een stevige klim. Overigens ligt la Roche in een dal dus ga je altijd eerst klimmen.
Even na de begraafplaats duik je de bossen in en dan klim je verder over de bospaden. Kuitenbijters..
Je komt langs de memorial voor criquelion en daarna ga je weer heerlijk hoog de bossen in toppie..
Veel klimmen is er dan niet meer bij..
Wel nog een heerlijke steile afdaling tussen de rotsstenen eindigend bij een klein stroompje Daarna weer klimmen en heerlijk van de mooie natuur genieten.
Uiteindelijk krijg je een vette afdaling over de stenen, hierna steekmje op,het asfalt een riviertje over , ga dan niet verder op de weg maar rij links het mtb pad in. Let op er mist hier een bordje zodat je mis kunt rijden.
Na nog wat steile klimmen komt de laatste afdaling en dan eindig je in het dorpje..

Route 2 begint bij hotel Liege en gaat dan langs camping Benelux omhoog eerst asfalt en daarna draai je rechts een weiland in , hou dan links aan want hier staat geen bordje. Hier volgt een mooie single track afdaling.. Eindigt bij een stroompje , hierna klim je langs de andere kant van de camping omhoog. Het uitzicht op de camping is mooi.
Eenmaal boven kom je bij de asfalt weg aan , in de bocht draai je omhoog het mtb pad op. Hier is de steilste en langste klim , als je geen goede benen hebt is deze erg pittig.
Als je boven bent volgt de route verder naar d begraafplaats waar ook route 1 loopt. Je kruist deze een aantal maal. En klimt weer langs de memorial daarna ga je langszaam afdalen en nog een klein stukje klimmen. Op een gegeven moment ga je weer een bocht naar rechts maken en daar is de laatste onverharde afdaling. Hier kun je lekker gas geven.
Zo kom je weer op het afalt en heb je dezelfde afdaling tot aan het dorp als bij route 1

Mijn vriendin en ik hebben hier heerlijk gefietst en komen spoedig terug om route 3 en 4 te rijden.
Het weer was top soms te heet en we hadden niet lek gereden of andere mankementen gehad.

Een echte aanrader om hier te komen fietsen. Wij kwamen ook speciaal uit Nederland hierheen. Ook omdat ik hier vorig jaar met Duchenne Heroes ook al een stuk van de routes heb gereden.

Ik hoop dat meerdere mtb ers hun commentaar geven want toen ik,op,deze site keek was er alleen maar oud commentaar te vinden.
Veel plezier in la Roche !
Van: Bjorn Ingegeven op: 20-jul-2016 Gereden op: 21-jul-2016
Vandaag gele route gereden en was zeker in orde.Alle bordjes netjes aanwezig. snelle route voornamelijk bos (wat zeer welkom was op deze dag 29 graden).Zeker de moeite waard (met eventueel nog rode lus bij).
Van: Serge Ingegeven op: 5-dec-2015 Gereden op: 3-dec-2015
Is een mooie
route , maar jammer van het jacht seizoen en de boskap die aan de gang zijn.
Van: redwing Ingegeven op: 18-aug-2014 Gereden op: 16-aug-2014
Rode route is zeer slecht bewegwijzerd. Was niet te doen. Route op GPS zetten is noodzakelijk. Veel borden ontbreken. Daar waar wel markering te vinden is staat deze soms links van de weg, soms rechts. De markering valt ook niet goed op, rode kleur op donkere achtergrond op bomen is slecht te zien.