logo

16 km 22,5 km (626 hm)GPX

Informatie
Lokatie in Belgie
map will be loaded in a moment

Loading example gpx into google maps ...
Extra informatie
Fietsverhuur
pizzeria Monte Cristo, Over camping 11 euro zonder vering, 15 euro met vering
SPRL Free Time, rue des Moissons 13, Tel: 061/46.86.20
Opmerking
De track is overgetekend van het fietskaartje zodat het kan zijn dat er wat foutjes in zitten. Je moet halverwege kunnen afsnijden en "de halve" tocht rijden.
Commentaren
Uw eigen commentaar toevoegen
Van: Ronny Aerts - webmaster Ingegeven op: 15-feb-2014 Gereden op: 15-feb-2014
Ik heb de track overgetekend van het lokale fietskaartje zodat deze ook online beschikbaar is. Ik plan deze tocht te rijden in juni 2014.
Van: geert Ingegeven op: 4-may-2009 Gereden op: 1-may-2009
euh ... foutje ; als je weer op dezelfde plaats komt waar je daarstraks daalde naar de voetgangersbrug van Frahan, moet je niet naar links, maar naar rechts ...
25 km gereden ; mooie route, veel off-road, jammer van de zwakke bepijling, maar mits een beetje uitkijken en de info hier toch te doen.
Gestart aan het 'Agri museum' waar onze gite was. Groene pijltjes, in het begin kan je ook de blauwe van de grg Bouillon volgen. Veldweg links in, in het bos even verder links, was daar wel heel drassig en kapot gereden door rupsbanden. Dit is het hoogste punt van de route. Oppassen als je na de afdaling op de weg komt, NIET naar links de weg opklimmen, maar naar rechts dalen en 100 m verder terug naar links richting Laviot tot voorbij de campings. Hier kan je weer de blauwe pijlen volgen. Bos in naar boven klimmen en (hier is de splitsing 16/25 en hier kom je straks weer uit na 10-tal km) flink dalen richting 'Frahan'. Voetgangersbrug over en eindje op de weg, dan naar rechts bos in, staat goed aangegeven.
Soms hangt er idd. een pijltje onder het teken, dit volgen. Hier zie je ook rode pijltjes van de grg Bouillon (andere richting dan de blauwe). Op het kruispunt de weg dalend volgen naar Poupehan (niet de rode volgen, die gaat over een mooie klim naar Corbion). Over de Semois wat verder links in (weer rode pijlen). Pas op, even verder niet de rode langs de Semois (anders kom je weer bij de voetgangersbrug) maar de groene rechts omhoog, flink klimmen. Even verder kom je weer op de plaats van daarstraks, nu naar links tot op de weg. Daar rechts en even verder genieten van één van de mooiste uitzichtpunten van ons land (je ziet Frahan en de voetgangersbrug 100 m lager liggen).
Rij voorbij de kerk rechts omhoog, en even verder (bij het dierenpark) weer links en je komt bij het beginpunt.
Ideale route voor een kleine 2 uur ; enkele flinke klimmen en afdalingen, niet zo technisch, veel bos.
Van: David Van Ackere Ingegeven op: 7-aug-2006 Gereden op: 7-aug-2006
Gisteren de 25km route van rochehaut gedaan. Mooie route met enkele mooie afdallingen en enkele pittige klimmetjes. Wel af en toe een eindje asfalt. De pijltjes ( Bloso-pijltjes) staan hier en daar ook verkeerd zoals na het eerste kruispunt na de start in Rochehaut. Je moet naar links in plaats van rechtdoor, het blauwe pijltje volgen. In het bos staan er terug groene pijltjes. Na de afdalling die er op volgt moet je naar rechts op de weg in de plaats van naar links. Na 100 meter moet je dan naar links een asfaltbaantje naar beneden. Vanaf daar staan er terug pijltjes tot na enkele kilometers dat je terug bos tegenkomt. Als je in het bos komt na het paseren van al de campings de eerste weg naar boven, de pijltjes zijn daar afgekraakt. Eens helemaal boven de meest rechtse afdalling nemen naar het dorpje Frahan( geen pijltje). Brugje over en het dorpje binnen rijden en de weg naar links nemen naar Poupehan. Vanaf hier staan er terug pijltjes tot je terug uit het bos komt. Terug de weg volgen naar Poupehan. Eens in Poupehan aan gekomen staan er terug pijltjes hier en daar. Soms zitten ze goed weg gestoken, Ze staan echt aan alle kanten. Soms staat onder het Bloso-pijltje een groene pijl geschildert of op een stuk plastic. Deze geven de richting aan, niet altijd het Bloso teken!!!!!! Het is een mooie rit voor als je maar maximum 2 uur tijd hebt. Jammer van de slechte bewijzering.
Van: Christophe Ingegeven op: 10-jul-2006 Gereden op: 9-jul-2006
Heb de rode route gereden vanaf Frahan. Heb tot in Corbion kunnen rijden, maar geen pijlen meer gevonden en dus van daaruit rechtstreeks terug naar Frahan gereden. Heel leuk parcour. Veel afwisseling
Van: Rogge Peter Ingegeven op: 19-aug-2005 Gereden op: 12-aug-2005
Aan de pizzeria vertrokken waar de route staat aandegeven let een klein bordje op de parking.
Na 50 meter het kruispunt over en dan liep het al mis.
Het eerste zijstraatje links moet je in ook al staat er op een paal (50 meter daarvoor) dat je rechtdoor moet. Daar staat ook een blauw pijltje naar links (vermoedelijk) van Bouillon.
Dus daar ingereden kom je terug de groen pijltjes tegen die gedurende de klim en de snelle en lange afdaling gewoon perfect staan aangeduid.
Tot wanneer je terug op de weg komt, moet je naar links, verder hebben we (Johan)geen pijltjes meer gezien.
Misschien niet opgemerkt of hingen er geen!
We hebben dan de weg gevolgd naar Rochehaut. Klimmen!!!
Van: Wim Van Hoeymissen Ingegeven op: 27-nov-2002 Gereden op: 5-nov-2002
10/2002:
In Rochehaut zijn er 2 circuits: 1 van 16 km en 1 van 25 km. Mountainbikes kunnen gehuurd worden in de pizzeria Monte Cristo recht tegenover de camping. Daar kan je ook een kaartje bekomen, de bewegwijzering is waals genormaliseerd met een groene driehoek met 2 bolletjes eronder, is niet altijd even goed van bewegwijzering, maar je kan nooit ver verkeerd rijden, hoogstens enkele hectometers. Prijs € 11 voor fiets zonder vering en € 15 voor een fiets voorzien van voor –en achtervering (merk Decathlon vrij recente fietsen d.d. eind oktober 2002). De kwaliteit van de fietsen is vrij behoorlijk. Toen hebben we het circuit van de 25 km gedaan. Het is toegankelijk voor iedereen: geen technisch moeilijke passages, meestal bredere boswegen. Wel een mooi parcours veelal in het bos met een aantal snelle afdalingen (naar de Semois) en een aantal langere klimmen, waarvan de laatste iets steiler is. Ik heb het circuit toen gereden met beginners. Het had toen veel geregend waardoor het vrij sompig lag in de bossen. We hebben er toen een goeie 2.5 uur op gereden, stoppen inbegrepen.