Ik krijg de software niet geïnstalleerd ...

Gesloten
Gebruikersavatar
ottolangsachter
Beheerder
Berichten: 2964
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 20:21
Locatie: Westmalle
Contacteer:

Ik krijg de software niet geïnstalleerd ...

Bericht door ottolangsachter »

... of "ik heb de software vroeger als eens gebruikt MAAR na de her-installatie voor de tocht van dit jaar, krijg ik steeds de gegevens van vorig jaar te zien".

Oplossing:
Op de algemene webpagina staat bij "Installatie van de vwb inschrijving software" vermeld dat je het installatie programma expliciet als beheerder van je pc moet opstarten (doe een rechter muisklik en kies 'uitvoeren als beheerder').

De reden voor dit uitvoeren als beheerder is omdat microsoft in windows 7 en 8 heeft microsoft de beveiliging van folders nogal heeft uitgebreid. Dit maakt dat je niet zomaar 'schrijf' rechten hebt op standaard installatie folder zoals c:\program files... (zelfs niet als je aangemeld bent als beheerder). Je gegevens zijn niet effectief weg als je de "vwb" folder manueel heeft verwijderd, windows houd deze nog bij in een "cache" folder.

Als de installatie als administrator nog niet helpt zal je andere dan de standaard installatie folders moeten gebruiken. De standaard installatie zien er in het installatie programma als volgt uit:
Afbeelding
Zowel de SOFTWARE als de DATA folder moet aangepast naar iets anders zoals bv:
Afbeelding
De opgegeven folders maken op zich niet zo veel uit maar ze moeten wel "schrijfbaar" zijn voor de gebruiker. Het is belangrijk dat "C:\Program Files (x86)" en "C:\ProgramData" NIET voorkomen in de folder namen.
Kijk op mijn web pagina voor meer mtb informatie.
Ga na de Nederlandse buienradar website voor de actuele buien. De Belgische versie kan ook.
De voorspelde regenval voor de volgende 3 dagen.
Gesloten